Wat is de beste manier om je merk te versterken?
Als het gaat om het bouwen van een geweldig merk, kun je als marketingafdeling maar heel weinig doen. Het geheim van sterke merken ligt eigenlijk ergens anders.
Een merk is een indicator voor de kwaliteit van je cultuur.
Bobby Herrera is de medeoprichter en chief executive officer van de Populus Group, een bedrijf dat personeelsdiensten levert. Met een jaaromzet van $500 miljoen en veel Fortune 500 klanten is de Populus Group een van de snelst groeiende bedrijven in de Verenigde Staten. Bobby heeft ontdekt dat het merk een indicator is voor de kwaliteit van je cultuur. Dit betekent dat je alles wat je wilt kunt stoppen in marketing, branding en imagomanagement, maar als je cultuur niet goed is, is je merk dat ook niet.
De voor de hand liggende volgende vraag is: Wat is cultuur?
Cultuur is de som van elke interactie
Cultuur kan op veel manieren worden gedefinieerd, toch geven wij graag de voorkeur aan eenvoudige en elegante definities. De meest elegante die wij hebben gehoord komt van Seth Godin, die een gave heeft om door de rommel heen te prikken: "Mensen zoals wij doen dingen zoals dit."
In de kern is cultuur de som van elke interactie tussen mensen. Dit omvat interacties tussen werknemers, tussen leiders, tussen leiders en volgers, tussen werknemers en klanten, en zelfs tussen leden van de organisatie en het grote publiek.
Daarom moeten mensen veerkrachtig zijn in de kleine momenten.
De actie zit in de interactie
Douglas Conant is de CEO die Campbell Soup omvormde met de filosofie dat hij strenge normen hanteerde en mensen met een teder hart tegemoet trad. Hij zag in dat het leven te gefragmenteerd en dynamisch is om te vertrouwen op traditionele communicatie benaderingen. Leiders hebben nu meer dan ooit gedragsvaardigheden nodig om een verschil te maken op de kleinste momenten in de werkstroom. Toen wij Doug interviewden voor de podcast van Nate Regier, benadrukte hij dat "de actie in de interactie zit".
De beste manier om je merk te versterken

Je merk is een indicator voor de kwaliteit van je cultuur. Cultuur is de som van alle interacties tussen je mensen. De actie zit in de interactie.
DDI's 2023 Leadership Forecast identificeerde interpersoonlijke leiderschaps-communicatievaardigheden als een van de belangrijkste drijfveren voor betrokkenheid en het behouden van medewerkers en relaties. Elke interactie is belangrijk.
Waarin investeert u als het gaat om marketing en branding? Misschien is het tijd om jullie mensen te trainen zodat zij met elke interactie in staat zijn een verschil te maken!
Positieve Groet,
Monique Bruil – BSmart Communication
Artikel van Nate Regier, https://www.next-element.com/resources/blog/what-is-the-best-way-to-strengthen-your-brand/
“Copyright 2022 Next Element Consulting, LLC. All rights reserved.”









