Sales & Communicatie Advies

Vanuit mijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van sales en communicatie help ik organisaties met het trainen en individueel coachen / begeleiden van medewerkers met commercieel klantencontact.

Deze begeleiding richt zich op het toepassen van praktische vaardigheden, waardoor medewerkers meer (verkoop) resultaat kunnen boeken. Vanuit een ‘hands-on” no-nonsense aanpak reik ik praktische vaardigheden aan en kan men in de praktijk direct ervaren wat het oplevert. Daarnaast bied ik ondersteuning voor leidinggevenden bij het persoonlijk coachen van de medewerkers. Het verbetertraject bestaat uit een combinatie van (on the job) training en persoonlijke ontwikkeling middels coaching.

Vraagstukken die naar voren kunnen komen zijn:

  • Hoe is het binnen de organisatie gesteld met de interne communicatie?
  • Worden afspraken nagekomen, houdt iedereen zich bezig met zijn eigen werk, zitten de juiste mensen op de juiste plek?
  • Hoe communiceren de medewerkers met de klanten?
  • Is er voldoende aandacht voor de klant en elkaar?
  • Is er voldoende (sales) kennis aanwezig?
  • Is de communicatie efficiënt en effectief geregeld?

Samen stellen we een duidelijke, heldere, transparante communicatiestructuur op met bevoegdheden, taken en verantwoordelijkheden.

Wanneer we daarbij kijken naar hoe we naar buiten treden als organisatie:

Met de aanpak van BSmart Communication slaag je erin de klantbeleving te optimaliseren. Samen analyseren we de communicatie processen. Wie doet wat, hoe is het geregeld en wat motiveert.

Bel mij direct!